Mall of the Netherlands

Winkelcentrum Leidsenhage zal na de uitbreiding en verbouwing in 2020 verder gaan als ‘Mall of the Netherlands’ en wordt het grootste winkelcentrum van Nederland. Mall of the Netherlands wordt een uniek en volledig overdekt winkelcentrum, met ongekend hoog service niveau (vier sterren), waar bezoekers een dag lang kunnen genieten.

In een prachtig door MVSA Architects ontworpen gebouw zullen veel flagship stores van (inter)nationale retailers tezamen met onderscheidende horecagelegenheden, een bioscoop met tien zalen, de versmarkt genaamd Fresh! en de Designer Gallery, vol bijzondere merken, zorgen voor een heerlijk bezoek. Unibail-Rodamco investeert meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen. De herontwikkeling is in 2015 van start gegaan; men verwacht oplevering te kunnen realiseren gedurende de eerste helft van 2020.

Unibail-Rodamco zet in op een hoog certifi caat als het gaat om duurzaamheid. Alle winkelcentra van deze investeerder voldoen aan de voorwaarden en ook de Mall of the Netherlands wordt hierin vooruitstrevend.Daarbij gaat het niet alleen om een zo laag mogelijk energie verbruik en goede afvalscheiding, maar ook om bijvoorbeeld de creatie van banen en stageplekken.

C2N is als BREEAM-NL Assessor nauw betrokken bij het project. in het voorjaar van 2018 is het BREEAM-NL Ontwerp Certificaat behaald met score Very Good.

 

Terug naar Projecten

schermafbeelding-2019-03-25-om-16-12-58schermafbeelding-2019-06-11-om-17-18-41schermafbeelding-2019-06-11-om-17-19-36schermafbeelding-2019-06-11-om-17-20-26

Details

Project:
Mall of The Netherlands
Locatie:
Leidschendam
Opdrachtgever:
Unibail - Rodamco
Segment:
Retail
BVO:
117.000 m2
Rol C2N:
BREEAM-NL Assessor